Vorige week is het onderstaande persbericht uitgegeven namens de Society:

-----

Bestuur whiskyvereniging Usquebaugh Society krijgt nieuwe impulsen

Oegstgeest, 20170413 -- De Algemene Ledenvergadering van de landelijke whiskyvereniging Usquebaugh Society heeft in maart 2017 Bennie Dijkslag als nieuwe voorzitter gekozen. Hij volgt daarmee Bram van Glabbeek op, die de functie sinds 2009 bekleedde. Verder werd tijdens de ALV Tom van Engelen gekozen als de nieuwe hoofdredacteur van whiskymagazine De Kiln, in de jaren negentig het eerste blad met focus op whisky in Nederland.

De Usquebaugh Society is de grootste non commerciële vereniging van whiskyliefhebbers in Nederland. De vereniging heeft als doel het wekken van interesse voor de whiskycultuur en de Schotse in het bijzonder. De vereniging is opgericht in 1990 en verzorgt regionaal en centraal proeverijen voor haar leden en introducés. Ook is de “US” aanwezig op whiskyfestivals om het genieten van whisky te promoten. Het motto is Genieten doen we samen.

Tom van Engelen is geen onbekende als hoofdredacteur van het De Kiln. Met een kleine tussenpauze vervulde hij de functie sinds 2009. Daarvoor was hij al als redacteur betrokken. De Kiln is een magazine dat eens per kwartaal verschijnt en op grote waardering kan rekenen van de leden.

Bennie Dijkslag is al jaren een bekende naam in de whisky-society en heeft zich ten doel gesteld het genieten terug te brengen als kernwaarde van de vereniging. Het streven is om dit vanuit de vereniging nog actiever te faciliteren en stimuleren.

Usquebaugh Society

Noot voor redacties:

Voor meer informatie contact opnemen met Bennie Dijkslag, 06-55181831 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Video: https://youtu.be/BSOEy7a-EW8

-----

Bij vragen kan er contact met mij opgenomen worden op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via een PB op het forum,

Groeten,

Bennie