Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Sample 5 BTC2016

Sample 5 BTC2016 10 dec 2016 09:58 #65917

• BigBarrel
  • BigBarrel's Profielfoto
  • Admin Cask
  • Ontvangen bedankjes 103

Niets mooiers dan in het voorprogramma te hebben mogen staan van de wedstrijd van vanavond. Ik hoop dat beide heren er ook een paar mooie rondes van gaan maken. Gelukkig tonen wij wel karakter en gaan 6 keer zoveel rondes te lijf en halen wij er alles uit zonder onze angstgevoelens te tonen.

In de top drie is het momenteel stuivertje wisselen en ik zie dat Kay, de nummer 1 van vorig jaar nog rustig naast de ring staat te wachten klaar om te gaan uithalen hopen wij. Ik zie deelnemers aan het klimmen waaronder deelnemers die afgelopen jaar moeite hadden om punten te scoren en nu in de bovenste regionen te vinden zijn. Mooie wedstrijd dusver, lekkere drams. Voor vandaag lees de spelregels nog een keer heel goed door, vandaag zou een dag kunnen zijn van op de juiste wijze determineren.

Succes vandaag deelnemers,
Emalt en BigBarrel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: dropfater

Sample 5 BTC2016 10 dec 2016 20:00 #65921

• Kay
  • Kay's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 12
Eindelijk eentje die ik denk te herkennen, dus misschien tijd om eens de ring in te stappen inderdaad.

Sample 5 BTC2016 10 dec 2016 22:35 #65922

• Tristan
  • Tristan's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 8
Ik denk aan Longrow maar ik weet het niet zeker.
earthling and spaceman

Sample 5 BTC2016 10 dec 2016 22:47 #65923

• Kay
  • Kay's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 12
N: Peat, sweet lime, orange, gingerbread and peach.
T: Sweet. Peat and lime. With water also some apple and orange.
F: Peat, sweet lime, dark chocolate and a little sausage.

Ik denk aan een Ledaig, al mist ie die typische koeienstal en afwasmiddel geuren waaraan Ledaig vaak makkelijk te herkennen is. Onlangs echter al een heel zoete 2005 Ledaig geproefd die dat ook allemaal niet had, dus ik ga er toch voor.
Bedankt door: EMalt

Sample 5 BTC2016 10 dec 2016 23:10 #65924

• Kay
  • Kay's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 12
Jullie weten het ons weer extreem moeilijk te maken. Deze had ik ook open geklikt op Whiskybase, maar zonder een fotootje of enige notes tot nu toe geen enkele indicatie of hij overeen zou kunnen komen. Maar wel leuk!
Bedankt door: EMalt

Sample 5 BTC2016 10 dec 2016 23:11 #65925

• EMalt
  • EMalt's Profielfoto
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 91
Sándor is not available, so here are his notes, WARNING, he's not a fan i think B-) .

BTC 2016 - sample 5

Kleur: fino sherry

neus (20)

Romig en duidelijk rokerig, maar geen Islay turf. De eerste associatie is Ardmore. Gebalanceerd en
ook genuanceerd, maar toch niet heel oud. Licht grassig, hooi.

smaak (20)

Vrij zachte aandronk, direct gevolgd door een sensatie van net een beetje meer alcohol dan de
standaard 43%. Een medium volle body, vrij zoet en met voldoende gewicht om de rook te kunnen
borgen, maar tegelijkertijd toch ook behoorlijk saai.

finish (18)

Vrij lang, maar de enige echt sensatie die ik blijf proeven is rook. Zoals gezegd: saai!

balans (20)

Vrijwel geen diepgang, wél mooi rond.

conclusie

De Highlands hebben we net gehad, dus daar kan de distillery niet liggen. Qua stijl vind ik dit
“medium peated”. Duidelijk rokerig van karakter maar ook zacht en niet heel uitgesproken qua
beleving, wat in dit geval zeker ook te maken heeft met een matige kwaliteit hout. Ik vind dit dan ook
geen hoogvlieger maar meer een whisky gemaakt door een distillery die ook graag – met tegenzin, zo
lijkt? – het publiek wil dienen dat graag rokerige whisky drinkt. Ok, ik begrijp het best, maar
persoonlijk sla ik dit graag over een volgende keer… zou het die hond van Arran kunnen zijn?

Score: 78 punten

Groet,

Sándor
Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.

Sample 5 BTC2016 10 dec 2016 23:14 #65926

• EMalt
  • EMalt's Profielfoto
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 91
Kay schreef :
Jullie weten het ons weer extreem moeilijk te maken. Deze had ik ook open geklikt op Whiskybase, maar zonder een fotootje of enige notes tot nu toe geen enkele indicatie of hij overeen zou kunnen komen. Maar wel leuk!

Thx, Kay. Het was tijd om er weer eens een Talisker in te steken, maar vind er nog maar eens een met leeftijds aanduiding buiten de 10 en 18 (welke al voorbij gekomen is).

Grtz,
EMalt

Sample 5 BTC2016 10 dec 2016 23:20 #65927

• KeesV
  • KeesV's Profielfoto
  • Fresh Spirit
  • Ontvangen bedankjes 3
Ik had gisteren alles al ingevuld omdat ik er vanavond niet op tijd bij kon zijn. Zat net als Kay op een Ledaig. Deze Talisker verrast me compleet.

Sample 5 BTC2016 10 dec 2016 23:22 #65928

• EMalt
  • EMalt's Profielfoto
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 91
KeesV schreef :
Ik had gisteren alles al ingevuld omdat ik er vanavond niet op tijd bij kon zijn. Zat net als Kay op een Ledaig. Deze Talisker verrast me compleet.

Dat was het plan Kees, independent Talisker zie je vrijwel alleen in deze jonge leeftijds categorie. Hopelijk viel het niet tegen.

By the way, many people scored with the age, so it was clear it was a youngster.

Grtz,
EMalt
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.282 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com